
Min resa hit har inte varit spikrak – och det är just det som gör mig till en bra affärsutvecklare idag. Jag började som grafisk designer och fick jobba med varumärken som Valio, Vete-Katten, Verso Skincare och Happy Socks. Men längs vägen upptäckte jag att många av kundernas utmaningar inte handlade om det visuella, utan om något djupare. Det var då jag förälskade mig i strategi. Efter sju år som egenföretagare – fyllda med både testande, misslyckanden och framgångar – fick jag med mig en ovärderlig förståelse för samspelet mellan varumärke, affär och människor. När jag klev in i rollen som affärsutvecklare kände jag att jag hade hittat rätt. Det här är min zone of genius.
Tillväxtstrategi, det är där magin händer om du frågar mig. Jag går igång på alla cylindrar när jag får hjälpa företag utvecklas så att de kan växa på ett hållbart sätt, genom att skruva i symbiosen mellan varumärket, affären, och målgruppen.

Motto som du försöker leva efter:
Jag är en riktig kunskapsjunkie – jag ÄLSKAR att lära mig nya saker. Det är när jag får utvecklas som jag blir som mest inspirerad. Just nu nördar jag ner mig i AI och allt det innebär. Hur kan vi använda det smart för att växa? Och hur påverkar det oss som människor och företag? Den typen av frågor triggar verkligen min nyfikenhet och gör att jag hela tiden vill utforska mer.