Jag har alltid haft ett starkt intresse för relationer och förtroendeskapande – något som ledde mig naturligt in i säljyrket. På gymnasiet studerade jag handel, marknadsföring och turism, och gjorde min praktik (APU) på Elgiganten. Där blev jag kvar i fem år och fick tidigt ansvar som avdelningschef för Telecom. Därefter arbetade jag som resande säljare på Coca-Cola innan jag tog steget att starta eget inom hjälpmedelsbranschen. Efter några års entreprenörskap gick jag vidare till min nuvarande roll som affärsansvarig på Krux – där jag har haft förmånen att vara i över tre år.
Att få vara med och lösa kunders problem – tillsammans med andra. Det är i samarbetet och samspelet som de bästa lösningarna uppstår.

Dina starkaste motton som du tar med dig i vardagen och yrkeslivet?
Min förmiddags-Nocco. Det är dagens första höjdpunkt och något jag faktiskt längtar efter på väg till kontoret.
Dina personliga egenskaper väger ofta tyngre än den formella kompetensen. Produkter kan man lära sig att sälja – men att bygga förtroende, läsa av situationer och vara lösningsorienterad kräver fingertoppskänsla, lyhördhet och mod.