cross icon

Nils Fredriksson

Strategisk copywriter

Ord är mitt främsta verktyg – och min största inspiration. Som strategisk copywriter drivs jag av att hitta språket som både överraskar och förklarar, så att idéer inte bara blir hörda, utan lyfter på riktigt.

Vad har du gjort innan du började på Krux?

Journalist inom fack- och dagspress 1988–1999. Pluggade en del under den tiden också (litteraturvetenskap och journalistik bland annat). Började som copywriter på Plakat i Umeå 1999 och blev kvar till 2015. Frilansade som skribent i eget företag under några år och sedan började jag på Krux som strategisk copywriter.

Beskriv dig själv som strategisk copywriter.

Nyfiken, noggrann och neurotisk.

Ett citat som beskriver dig som copywriter?

"Alla kan skriva. Jag får folk att lyssna."

Vad brinner du för i din yrkesroll?

Att få idéer att lyfta med ett språk som helst både överraskar och är begripligt.

Vad inspirerar dig i ditt arbete?

Ord.

Redo att ta nästa steg?
Din tillväxtresa är bara ett samtal bort.
Kontakta oss!
Kontakta oss!