"Samarbetet med Krux har gjort oss mer kända på marknaden."

60%
ökning i Share of search på den svenska stålmarknaden
Kund
Repay
Bransch
Industri
Resultat
Ökad marknadsandel
Repay är en av Sveriges snabbast växande leverantörer av figurskurna och kapade ståldetaljer. Kunderna finns inom bland annat gruvnäring och producerande industrier samt små och större mekaniska verkstäder. Med verksamhet på 12 orter täcker man in stora delar av Sverige.

Utmaningen:

Repayetablerades 1997 och är kända i branschen i norra Sverige. Under senare år harman expanderat runt om i Sverige för att komma närmare kunderna. Varumärket ärdock okänt på de nya marknaderna där man har etablerat sig. Krux fick med start2020 i uppdrag att bidra långsiktigt till Repays högt ställda tillväxtmål.

 

Vår lösning:

Vi har jobbat tillväxtskapande genom en mix av varumärkesfrämjande aktiviteter såsom att utveckla nytt kommunikationskoncept och göra målgruppsriktade kampanjer. Vi har även drivit den digitala kundresan genom webbutveckling samt bearbetning av befintliga och nya kunder med leadsdrivande content. I kombination med säljarnas aktiva arbete med att boka och genomföra besök samt vidareutveckla kundrelationerna.

Caption for the image here
Resultat:

60 procentig ökning i Share of search (på den svenska stålmarknaden frånseptember 2024 till och med augusti 2025.)

Feedback
”Samarbetet med Krux har gjort oss tydligare, vassare och mer kända på marknaden, vilket underlättar vårt säljarbete mycket”.
Peter Jonsson
VD
Further Case Studies
Region Västerbotten
"Krux är som en hund som hittat exakt rätt pinne i en gigantisk skog."
XX
XX
Colmis
Identifierade varumärkets kärna för biltestpionjär och skapade ny visuell identitet.
50%
tillväxt på 2 år