Krux har stöttat regionens innovationsarbete genom strategisk rådgivning och processledning.

9
Med nio identifierade styrkeområden har regionen nu en unik position i Sverige.
Kund
Region Västerbotten
Bransch
Offentlig sektor
Resultat
XXX
Krux har i projektet RIO bidragit med kunskap, analys och förståelse för hur komplexa utmaningar kan brytas ner och hanteras. Som strategisk partner har vi utvecklat en modell som möjliggjort projektets genomförande och skapat förutsättningar för att nå långsiktiga mål.

Utmaningen:

Region Västerbotten har genom projektet RIO som syfte att stärka innovationskapaciteten i Västerbotten. Projektet grundar sig i ett antal frågeställningar

Hur kan innovationsförmågan i Västerbotten stärkas?

Hur skapar vi bättre förutsättningar för fler innovativa företag och organisationer i regionen?

Hur kan innovationsekosystemet utvecklas och anpassas för att möta de stora samhällsomställningarna – ekonomiska, sociala och klimatmässiga?

Krux har under ett stort antal år arbetat med att stötta Region Västerbotten i komplexa projekt och har en lång och gedigen erfarenhet inom området. Inte minst inom det regionala innovationsekosystemet.

Caption for the image here

Vår lösning:

Krux har i projektet RIO bidragit med kunskap, analys och förståelse för hur komplexa utmaningar kan brytas ner och hanteras på ett strukturerat sätt. Som strategisk partner har vi utvecklat en modell och en process som inte bara möjliggjort projektets genomförande, utan även skapat förutsättningar för att nå konkreta och långsiktiga mål.

Genom strategisk rådgivning och processledning har Krux stöttat Region Västerbotten i att utveckla och förfina sitt innovationsarbete. Med nio identifierade styrkeområden har regionen nu en unik position i Sverige. Vår metodik har bidragit till att projekten väckt både nationell och internationell uppmärksamhet – och Västerbotten framstår idag som en föregångare inom systematiskt innovationsarbete.

 

Resultat:

Den metodik som Krux har utvecklat och implementerat har uppmärksammats nationellt. Flera regioner ser idag Region Västerbotten som ett föredöme i arbetet med att kartlägga och utveckla innovationsekosystem. Projektets företrädare har också prisats för sitt arbete – ett erkännande där Krux insats varit avgörande för den framgång och det genomslag som regionen uppnått.

Feedback
”Krux har en extrem förmåga att förstå och lösa komplexa problem".
Jenny Ferry
Strategisk projektledare, Region Västerbotten
Further Case Studies
Colmis
Ny varumärkesplattform, ny visuell identitet och ny hemsida har gett en tydligare bild av biltest-pionjären.
50%
tillväxt på 2 år
Repay
Genom en mix av varumärkesfrämjande åtgärder har Krux kraftigt ökat kännedomen om Repay.
60%
ökning i Share of search – en metod som bedömer varumärkets styrka och marknadsposition – på den svenska stålmarknaden